I samarbejde med

Close Up
And PriVate

Vi introducerer den eksklusive kollektion 'The Splash' i samarbejde med Sergei Sviatchenko og Erik Sviatchenko fra Close Up And Private.

FRA 399 DKK SE KOLLEKTIONEN
"Slips og bow ties er som et bånd mellem generationer" – Sergei Svitachenko UDFORSK 'THE SPLASH' HER

Kollektionen 'The Splash' tager sit æstetiske afsæt i den distinkte tilgang til garderobeklassikere, som har gjort Close Up And Private til et af det seneste årtis mest revolutionerende kunstprojekter i det internationale modelandskab.

  • CUAP x AN IVY
  • Designet af Sergei Sviatchenko og Erik Sviatchenko
  • Fem slips, to skjorter og to bow ties
  • Limiteret oplag.
Close Up And Private lancerer eksklusiv kollektion med AN IVY

Den dansk-ukrainske kunstner Sergei Sviatchenko og hans søn, fodboldspilleren Erik Sviatchenko, har en designet en eksklusiv kollektion i samarbejde med AN IVY. Kollektionen tager sit æstetiske afsæt i den distinkte tilgang til garderobeklassikere, som har gjort Close Up And Private til et af det seneste årtis mest revolutionerende kunstprojekter i det internationale modelandskab. 

Siden 2009 har kunstneren og modelegenden Sergei Sviatchenko sat sit præg på det danske og internationale modelandskab med blogprojektet Close Up And Private. Sammen med sin søn, Erik Sviatchenko, har CUAP været en platform, som har defineret en forfriskende ny stilbevægelse med afsæt i klassisk herremode, som de har fortolket på en måde, som både synes tidssvarende og distinkt. Samtidig har Close Up And Private stået bag en revolution af modefotografiet med et radikalt visuelt sprog og en unik abstrakt måde at fotografere detaljer i tøjet på.

Nu er Close Up And Private klar til at kaste sig ud i et eksklusivt kollektionsprojekt med fokus på skjorter, slips og bow ties, som tilføjer endnu en dimension til deres univers. Denne gang i samarbejde med det fremadstormende danske brand AN IVY. 

"Vi (CUAP og AN IVY, red.) har været på en lang rejse sammen. Nikolaj og Alexander fra AN IVY har fulgt CUAP siden begyndelsen, og vi har en eksklusiv forbindelse i forhold til stil og æstetik, der løbende har udviklet sig. Og jeg er glad for, at vi nu lægger et professionelt lag på vores relation med denne limiterede kollektion", fortæller Sergei Sviatchenko.

Kollektionen er navngivet ’The Splash’ og bygget op omkring den konceptuelle tanke, at alle items skal kunne mikses og matches. Den består blandt andet af to nyfortolkninger af klassiske skjorter med henholdsvis rund krave i oxford-kvalitet og button-down krave i stribet poplin – begge er inspireret af nogle af Sergei Sviatchenkos favoritskjorter fra hans personlige samling. 

Endvidere byder kollektionen på fem smalle slips i stribede, prikkede og club-inspirerede designs, hvor CUAP-emblemet er integreret, ligesom parterne også har designet to bow ties i kunstneriske silhuetter, som Sergei Sviatchenko opfordrer de danske og internationale mænd til at inkorporere i deres hverdagsgarderobe på lige fod med skjorten og slipset.

"Slipset og butterflyen er som en usynlig linje mellem generationer". fortæller Sergei Sviatchenko og fortsætter:

"Vi har nøje udvalgt og designet kollektionens styles med inspiration fra 50’erne og 60’erne. Det er en blanding af inspiration fra John F. Kennedys Election Campaign (1960) og perioden, hvor David Hockney lavede The Splash (1966). Det er et unikt projekt med fokus på de små detaljer, som er vores fælles passion" forklarer Sergei Sviatchenko og refererer blandt andet til kraverne og pasformen på skjorterne samt ’The Etiquette For The Modern Classicst’ – et manifest om påklædning – som kan læses på en label indvendigt i kollektionens skjorter.

"Sergeis kompromisløse tilgang til herremoden – og ikke mindst hans personlige stil som modern classicist – har været en kæmpe inspiration for både Nikolaj og mig i mere end et årti. Og med samarbejdet har vi designet ni styles, som harmonerer til perfektion med den stil, der gør Sergei Sviatchenko til Danmarks, ja faktisk verdens bedst klædte mand”, understreger Alexander Gram, Co-founder hos AN IVY.

"AN IVY er en ny generation af modern classicists, og jeg er glad for at give stafetten videre og udvikle stilretningen yderligere sammen med dem”, afslutter Sergei Sviatchenko. 

Kollektionen lanceres i et limiteret oplag den 7. oktober – i øvrigt på Sergei Sviatchenkos 68-års fødselsdag. CUAP x AN IVY kan eksklusivt købes på an-ivy.dk samt i udvalgte butikker som S.T. VALENTIN i Aarhus, Hinges Hus i Ringkøbing og Terminal A i Odense. Alle slips og bow ties koster 399 DKK pr. stk, mens skjorter koster 699 DKK og 799 DKK.

"Sergei Sviatchenkos kompromisløse tilgang til herremoden – og ikke mindst hans personlige stil som modern classicist – har været en kæmpe inspiration for både Nikolaj og mig i mere end et årti. Og med samarbejdet har vi designet ni styles, som harmonerer til perfektion med den stil, der gør Sergei Sviatchenko til Danmarks, ja faktisk verdens bedst klædte mand" - Alexander Gram

  • CUAP x AN IVY
  • Designet af Sergei Sviatchenko og Erik Sviatchenko
  • Fem slips, to skjorter og to bow ties i limiteret oplag.
  • Se mere på closeupandprivate.com
EKSKLUSIVT: FÅ EN PLAKAT, NÅR DU KØBER ET ITEM FRA KOLLEKTIONEN

Vores ubetingede kærlighed for æstetik forbinder os. Ikke bare æstetik set fra et stilperspektiv, men æstetik i alle livets aspekter. Derfor besluttede vi os for at tilføje et ekstra lag til vores samarbejde med Close Up And Private og lade kunster Sergei Sviatchenko skabe en yderst limiteret plakat for at hylde vores mantra: Timeless Philosophy And Aesthetic Surprise. 

Plakaten (48 x 65 cm) er printet på luksuriøst papir fra Munkedal, og den er fra serien The Splash, 2020. Fotomontage på kunstnerens originale fotografi. Her har Sergei Sviatchenko dekonstrueret udvalgte CUAP x AN IVY kampagnebilleder og brugt sine anerkendte LESS-principper, som er karakteriseret ved en drastisk reduktion i de udvalgte elementer, der skaber billedet. Det enkelte værk består typisk kun af to til tre fragmenter, som er placeret på en klar, farvet baggrund. Sergei Sviatchenko vælger bevidst at begrænse antallet af elementer og farver for at opnå en minimalistisk og ekspressiv effekt, hvilke også indkapsler denne poster. 

Som et eksklusiv juletilbud, kan du nu få plakaten gratis med, når du køber et item (slips, skjorte eller butterfly) fra CUAP x AN IVY-kollektionen. Skynd dig. Plakaten kommer i et yderst begrænset oplag.

Kampagnen gælder fra 25.11.2020 og så længe lager haves.