1 år efter Løvens Hule: Hvad er der sket?

For lige præcis et år siden stod AN IVY foran 'Løverne' i DR-programmet, Løvens Hule. Hvad er der sket siden? Og hvor er vi på vej hen?

 

Hvorfor egentlig Løvens Hule? 

F or et år siden stod vi foran 'Løverne' i det populære Iværksætterprogram 'Løvens Hule' på DR1 og skulle pitche den virksomhed, vi i mere end 4 år havde kæmpet for at få etableret i den danske modebranche. Udover en investering, var vores mål at forsøge at ændre fordommene og vise, at slips ikke udelukkende var forbeholdt bankmænd og specielle begivenheder - og på den måde genintroducere slipset i mandens hverdagsgarderobe.

Det gik heldigvis godt. Den karismatiske iværksætter og investor, Jesper Buch (som foruden sågar havde båret vores slips ved flere lejligheder) ville, til vores store glæde, gerne med på den rejse, som vi havde påbegyndt. En profil, som næsten ikke kunne passe bedre til vores mission, da det i stor grad har været de hyldede iværksættere fra Silicon Valley, der har været medvirkende til at ændre kulturen ift. påklædning - særligt i erhvervslivet. Tænk Steve Jobs og hans jeans, sorte rullekrave og New Balance sneakers. Eller Mark Zuckerberg og hans grå t-shirts og hættetrøjer. Jesper, der nærmest er synonym med iværksætteri i Danmark, er dog gået i den helt modsatte retning, og har i stedet valgt kontinuerligt at klæde sig ordentligt på med skjorte og slips. "Man ser bare bedre ud," som han siger. Vi giver ham - ikke overraskende - fuldkommen ret.

Hvad sker der egentlig efter Løvens Hule?

 

Hvad der sker efterfølgende, er vel altid det interessante spørgsmål. Både for os som virksomhed, men også som seer. Da vi deltog i programmet, var vores virksomhedsstørrelse ret begrænset på både omsætning og indtjening. Selv med en nærmest ikke-eksisterende løn, var der blot råd til, at Nikolaj var fuldtid på projektet, hvorfor Alexander arbejdede andetsteds, men brugte aftener og weekender på at udvikle AN IVY. Selvom vi inden Løvens Hule havde kæmpet enormt meget med at få banket konceptet og brandet på benene, var der dog ingen tvivl om, at vi fortsat troede enormt meget på det, vi havde gang i. Vi var overbeviste om, at slipsebranchen havde brug for et friskt pust. Væk skulle de absurd høje priser. Væk skulle de vanvittige, nærmest wallpaper-agtige designs. Væk skulle den støvede marketing og de kedelige looks. Og væk skulle alle de fejlagtige associationer, som slipset havde fået. Vi vil gøre det nemt at købe et slips, man roligt kan tage på velvidende om, at slipset vil få komplimenter for alle de rette årsager. Og uden at give en formue for det relativt begrænset stykke stof, det kræver at lave et slips. Vi har en vision om, at man aldrig skal være bange for at iklæde sig slipset - uanset anledning. "You can never be overdressed or overeducated," som forfatteren, Oscar Wilde engang sagde. 

Derfor var det enormt overvældende at opleve den support, der fulgte med i månederne efter Løvens Hule. Omsætningen på den aftenen, vi blev vist og de efterfølgende par dage, svarede til, hvad vi normalt omsatte på 3-4 måneder. Vi knoklede vitterligt non-stop for at få sendt varerne ud af døren, så alle folk fik den kundeoplevelse, som vi altid har stræbet efter at give vores kunder.

Men det var ikke bare omsætningen, som var interessant at følge med i. Også alle de beskeder og historier, som vi modtog kort tid efter vores deltagelse, var enormt berigende. Vi modtog beskeder fra folk der fortalte, at de i årevis ikke havde båret slips, men at vores historie og produkter fik dem til at savne netop at være velklædt, og nu igen ville til at binde et slips om skjortekraven. Eller de unge personer, som fortalte, hvordan de ikke før havde turde iføre sig slipset, indtil de hørte vores historie. Det er beskeder som disse, der gør det hele værd - og som beviser, at vi ikke er de eneste, der savner slipset i hverdagsgarderoben.

Nyt Showroom i København - du er meget velkommen

 

Kort forinden Løvens Hule var vi flyttet ind i Jespers kontorfællesskab på Frederiksberg, som fungerede som både kontor og lager. Der gik dog ikke mange måneder før Jespers iværksætter-hub var fyldt helt op med slips, og vi måtte erkende, at vi havde brug for vores eget sted for at fortsætte udviklingen. Også for at holde den gode stemning hos Jesper - fordi vi må erkende, at det rodede en del. Så i August overtog vi nøglerne til vores nuværende kontor og showroom, der ligger på Nansensgade 86, kld.th - 1366 København K. Et sted, hvor du altid er velkommen til at svinge forbi - både til en snak om slips og stil, en øl eller hvis du vil kaste et blik på nogle af vores produkter. Vi er der næsten hele tiden, men det er altid en god idé at give en melding inden - enten på mail (contact@an-ivy.com) eller på SMS/opkald (+45 28 89 73 31). 

Flere produkter og flere folk på holdet

 

Men det er ikke blot kontormæssigt, at det er gået stærkt. Siden Løvens Hule er vi gået fra blot at være os to, til nu at have yderligere 3 skarpe herrer på vores vækstende slipsehold. Det har været stærkt medvirkende til, at det har været muligt at lancere en eksklusiv slipsekollektion med det etablerede og stærke danske brand, Les Deux, øge kvaliteten i samtlige produkter, tredoble antallet af slipsedesigns (og der er mange flere på vej), tilføre nye skjorter til vores Oxford skjorte-sortiment, lancere essentielle huer og halstørklæder til vinteren, nytænke vores yndlings slipseabonnement,  og lancere en adventskalender, der ikke bare var billig, dårlig chokolade, men som garderoben rent faktisk blev glad for. Vi er stolte af at kunne give en hjælpende hånd med, når det kommer til at gå velklædt rundt på gaden.

Men bare rolig - selvom vores fokus er bredere nu med flere produktkategorier, så vil slipset altid være vores primære fokus og DNA. Vi er slipsenørder, og ser os selv som et slipsebrand. Dog har vi en vision om at gøre det nemmere for mænd at navigere i, hvad der er god stil, og på den måde gå bedre klædt. Derfor giver det så god mening for os at blive ved med at gentænke vores produktsammensætning, så længe at vi kan forene vores værdier, design, kvalitet og pris.

Hvad så nu? Hvor er AN IVY på vej hen?

 

Det står aldrig stille hos os. Det må det ikke i en iværksættervirksomhed. Særligt ikke, når man har Jesper Buch med som investor ☺️. Vi forsøger konstant at nytænke, øge kvaliteterne, skabe endnu bedre designs og give en bedre kundeoplevelse. Vi vil være der, når det at klæde sig på betyder noget - og for os er det altid. Derfor har hele AN IVY-teamet naturligvis mange jern i ilden.

Jesper er fortsat en stor del af vores hverdag. Vi har jævnligt kontakt med ham og mødes ofte til en snak om virksomheden - både udfordringer og muligheder. På den måde hjælper han os hele tiden med at træffe de rigtige beslutninger på de rigtige tidspunkter. Han er enormt dygtig til at innovere, og får os til hele tiden at lede efter nye muligheder og anderledes måder at gøre tingene på. 
 
Vi har mange projekter og tiltag kørende hele tiden. Et projekt, der får ekstra meget fokus lige pt. er vores slipseabonnement – særligt fordi løsningen er så genial. Det er en enkel måde at forny garderoben og hele tiden være opdateret på slipsefronten. Man kan helt selv vælge de slips, som man modtager - eller man kan lade os om at vælge de mest essentielle slips, til den pågældende årstid. Også er der masser af penge at spare.

Derudover arbejder vi generelt enormt meget på vores produktportefølje. Både indenfor eksisterende produktkategorier, hvor vi hele tiden forsøger at blive bedre på både kvalitet og design, mens vi også kigger på nye. Mest spændte er vi lige nu på en helt ny slipselinje, som bliver lanceret snarligt. 'The Italien Line'. Som navnet indikerer, er det slips, der bliver lavet på de førende fabrikker i Italien. De selvsamme fabrikker, som laver slips for de mest anerkendte italienske og franske brands. Det er ikke hvem-som-helst, at disse fabrikker overhovedet vil arbejde sammen med. Derfor er det også ekstra stort at få lov til at lave slips i samarbejde med netop disse producenter, og det har været et stort mål for os længe. Vi glæder os enormt meget til at vise jer dette! 
 
Også er der selvfølgelig det store udland, som for en virksomhed altid er både spændende og en smule skræmmende. Heldigvis ved vi, at vores koncept holder, hvor både vores designs og brand har en international appel. Derudover får forbrugeren utrolig meget mere for pengene hos os, imens de samtidig får en fantastisk kundeoplevelse. Det skal vi ud at fortælle, så vi kan sørge for, at de udenlandske gader ligeledes bliver klædt skarpt på.
 
Hvis du stadig er med så langt nede i teksten som her, så vil vi egentlig bare gerne sige TAK. Og med vores nye showroom i Nansensgade, er du som sagt altid mere end velkommen til at kigge ned. Både for at sige hej, men også hvis uheldet er ude, og du mangler et slips, skjorte eller lignende ASAP! Vi kender godt det med at være ude i dårlig tid selv. Og vi vil altid gøre os umage for at hjælpe dig med at stå knivskarpt. Fordi det betyder noget. Det ved vi. 

De bedste hilsener, 

 

Nikolaj & Alexander